Citat:
Ursprungligen postat av Syke
Håller helt med, typsnittet var irriterande svårläst. I övrigt var det snyggt och ser ambitiöst och proffsigt ut!
|
Även jag håller med om att fonten är helt värdelös, det kanske är så att det temporärt är fel på nåt javascript som ger mig dessa konstiga fonter.
Sedan tycker jag det är lite grötigt, man förstår inte riktigt var allting finns (kan bero på fonten).
Designen illustrerar inte freelancing utan det är enbart texten som säger det. Bort med bilderna på ipad, iphone osv och få med bilder som handlar om freelancing. Profilering är otroligt viktigt initialt.
För många olika färger, det blir förvirrande, röd, grå, vit,blått och sen nyanser på allting. Använd er av två färgkoder max och ta färger som illustrerar trygghet (google is your friend).
Bygg upp flödesschema på processer från start till mål (illustrera enkelheten). Förklara funktionaliteten på samma sätt, video är super att ni har....se till att den är enkel för vem som helst att förstå (K.I.S.S).
Jag känner ingen vilja att stanna på er site!, hitta en lösning på att hålla kvar era besökare för ordentlig navigation, kan bero på "ritpapper/tyg bakgrunden" som generellt sätt är riktad mot bloggare. Ger en bloggkänsla.
Logon gillar jag, den förmedlar ert budskap....samt att nya framsidan är mycket bättre!