Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-21, 20:11 #7
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av jonthee Visa inlägg
Jag tror att ni hade lyckats 100 gånger bättre med ett LAN-center.

Varför inte satsa på det istället, och i sådana fall med Xbox 360 Slim eller PS3?

Där är nog efterfrågan MYCKET större, hur många har TV-spel hemma? Nästan alla! MEN, hur många har 10 konsoller hemma? INGEN!

Tänk hur många "ungdomar", (kanske 15-25 år?), som hade kommit, hade nog lyckats ganska bra, och då är nog det viktigaste att skapa en skön spelmiljö, ingen vill sitta på pinnstolar i ett vitt upplyst rum om man säger så

Er målgrupp blir givetvis inte lika stor, men om man slår ihop allting så är det nog inte så stor skillnad.

Er lokal behöver ju heller inte vara den mest hypade, men någorlunda bra lokalisering är ju inte fel, borde ju finnas flera källarutrymmen osv. i många byggnader? Det kan ni nog få hyra för en billig slant om ni har tur..
Låter som en ide! Jag har dock väldigt svårt att se skillnaden mellan ett LAN-Center och ett IT cafe. är det bara att man lanar konsol-spel i stället för pc? jag menar: nästan alla har ju en dator hemma, men vem har 10?:P

att göra spelandet mer socialt än att sitta med mick och lurar hemma är A och O.

Ni som inte tycker det är värt att satsa på, har ni några andra förslag inom Gaming genren? kan LAN-Center vara något?

/C
casper87 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat