Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-21, 18:23 #1
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
Standard Starta internet-cafe?

Hej alla på WN!

jag har tidigare skapat en tråg angående att starta en webbshop för gameing utrustning, viket visade sig skulle bli svårt med vinstmarginal osv.

Jag och en vän har diskuterat en möjlig start utav ett internet-cafe i våran kommun. det är verkligen bara i disskutionsfasen men jag tänkte fråga er kunniga vad ni tycker man ska tänka på, hur man ska gå tillväga, om det äns känns rimligt att öppna ett I-cafe år 2011? Vi är båda Superintresserade av Gaming och datoranvändande och ser det i praktiken som ett drömjobb att få sköta ett IT-cafe.

Kommunen har inget som än liknar ett internetcafe förutom bowlinghallen som har ca 8 datorer. kommunen har ca 60000 innevånare med närliggande kommuner som också saknar IT-cafe, så det finns rätt mkt folk runtomkring.

vad jag vet hittills är att det smartaste är att starta AB vilket innebär att man behöver 50K. (som man kan använda 25k av för att investera i företaget?)

med tanke på kostnader för datorer, lokal, utrustning, mm så blir summan väldigt hög. hur går man enklast tillväga? privata lån? AB lån?(går det ens?) är leasing av datorerna ett alternativ?

vill som sagt ha era tankar angående startandet överlag också, om det ens är värt att ge det ett försök.

MVH Casper
casper87 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat