Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-21, 16:44 #8
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
+1 på allt som nämnt hittills, speciellt det Gustav skriver. :-)

Vill dock gärna förtydliga vikten av att vara personlig med sina kunder. Tryck inte upp ett affärsförslag i nyllet på dem det första du gör. Fråga om saker som du tror de tycker är intressant. Visa intresse för deras affär och produkter. Dela med dig av någon liten fakta om dig som är personlig. Se till att spara på personliga fakta om kunderna, har de hund, båt, bil, fritidshus, gillar de sport, etc - så vet du alltid hur du skall öppna samtal nr 2. Var avslappnad och dig själv.

Alla fungerar olika, vissa vill bara prata affärer men de flesta blir mycket smickrade av att man intresserar sig för dem / deras karriär / deras företag / deras produkter. Det kan ju även vara trevligt för dig personligen och du får på köpet en mycket trognare kund.

Den första kontakten är alltid den svåraste, men mitt tips är att ta upp telefonen och bara ring och snacka helt enkelt. Gör det på en bra dag då du känner dig framåt, stark och positiv. :-)
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat