Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
För Johan_H och om det mot förmodan finns andra som inte förstår det svenska språkets innebörd, så kan jag upprepa att det inte åligger .SE att lägga sig i på vilket sätt varje registrar hanterar denna typ av frågor.
Slutkundsavtal ingås med respektive registrar och det är alltså dennes villkor och policys som gäller för hur, eller om, registraren förmedlar intressenter och förfrågningar till deras kunder.
.SE Registry har ingenting med det att göra, utan konstaterar bara att det hanteras olika av registrarer.
|
Vi alla fattar. Däremot verkar det återigen vara du som har svårt att förstå.
Whois-systemet som IIS kör med är såklart som mycket annat då det gäller IIS, ett stort skämt.
1. Antingen kör man möjligheten till anonym whois rakt av (domänägaren får bestämma)
2. Eller så visar man mer uppgifter
För en gångs skull, titta på hur större aktörer gör och försök tillämpa er därefter.
Hur gör .COM .Net .ORG?
Till och med .NU tillåter anonymitet vad jag vet.
Jag vet att IIS kommer ändra detta, men precis som allt annat tar det 100 år.
Kafferast på kafferast och lite facebooksurfande eller varför inte posta lite på WN, eller hur internetsweden, ingår väl i ditt jobb?
Produktivitet lika med 0 på IIS.
Ska även bli intressant att se när möjligheten till att betala avgiften för ett domännamn för flera år framöver kommer. Eller hur?