Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-19, 20:23 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag har en sån här för automatisk och schemalagd backup av både server, webbhotell och arbetsdatorer: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=507906
Mjukvara för backup, mm medföljer.

Men den har mer lullull än du egentligen behöver. Det finns stöd för schemalagd backup i Windows (kontrollpanelen/system och säkerhet/gör säkerhetskopia). Så allt du behöver är egentligen bara en vanlig extern hårddisk. Att ha arbetsdatorn på samma plats som backupdisken är dock inget skydd mot brand eller inbrott. Så vill du vara på den säkra sidan så köper du en NAS och låter den stå i ditt hem, i det fall att din arbetsdator står på kontoret. Fördelen med en NAS framför en vanlig extern hårddisk är att den fungerar självständigt och utan att vara ansluten till en dator.

Edit: Det var visst en Synology DS209 som jag har. Vet ej vad skillnaden är mellan DS210 och DS209.

Edit2: Angående säker fjärranslutning till din arbetsdator så kan du googla VPN-tunnel. Jag har inte en aning om hur det fungerar, men det bör vara lösningen på ditt problem. Någon annan här på WN är säkert expert och kan fylla på med lite info kring det.

Senast redigerad av Gustav den 2011-03-19 klockan 20:30
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat