Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-19, 13:03 #2
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Jag är inte själv någon expert på detta men jag har lite idéer att dela med mig av i alla fall.

En bra strategi skulle kanske vara att först skicka ett litet reklamblad eller likande via post där ni presenterar er lösning kortfattat(kort och koncist, göra några fördelar i punktform osv), kontaktuppgifter och kanske ha med era bilder samt information om att ni ringer upp några dagar senare/veckan därpå för att följa upp. Med reklambladet ger du den som läser en liten heads-up inför nästa kontakt och när du ringer har de förhoppningsvis läst igenom det och vet vem du är.
När du ringer och följer upp och försöker du kolla av intresset hos kunden. Målet här är väl att etablera lite personlig kontakt och få till möte så att ni kan träffas och diskutera det vidare öga mot öga.
Lyckas du få till ett möte är du en bra bit på vägen. På mötet gäller det att fortsätta med att etablera en personlig kontakt med företaget och presentera er idé mer grundligt. Förhoppningsvis nappar de då.

Gör allt snyggt, proffsigt och visa mycket hänsyn till deras situation.

Den här strategin är ju ganska kostsam och tidkrävande men om det gäller större kunder eller kunder som är värda mycket att ha som referenser senare så är det nog värt det.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat