Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-19, 12:38 #6
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag sitter och funderar på om upplägget med open source och klient/server. Jag tycker vi bör ha reklam på själva servern, inte i början kanske, men när det väl kommer igång ordentligt, och skapa en pott som kan täcka ev. kostnader och annat.

En annan sak är att servern bör byggas så ett webbhotell kan ha fler än en klient, då hotell inkl. vårt har olika prestanda på olika kontotyper.

Och om det skulle behövas gratis webbhotellskonto för något så är det bara att höra av sig så ställer jag gärna upp och sätter upp några.
Ja, det ska självklart gå att ha olika källor på samma webbhotell. Tanken är ju att alla som har ett webbhotellskonto ska kunna sätta upp detta på sitt eget konto för att testa och jämföra med vad andra får på samma eller andra webbhotell. Det hindrar ju såklart inte webbhotellen själva från att sätta egna testklienter. Ju mer data per webbhotell vi får in ju bättre statistiskt underlag får vi som gör att vi kan ge en bättre bild av verkligheten.

Tack för erbjudandet!
En tanke skulle kunna vara att webbhotellen ger oss ett konto på deras webbhotell så att vi själva kan sköta klienten och ha officiella siffror från de webbhotellen. Låter det intressant för din del(vi kommer troligen inte använda mer än 1MB utrymme per klient)?

Senast redigerad av pelmered den 2011-03-19 klockan 12:40
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat