Citat:
Ursprungligen postat av Captcha
Jag ställer denna fråga till er alla som sysslar med affiliates, hur svårt är det att dra in en summa på ca 5000 sek/månad via affiliates? Frågan är generell, dvs om jag skulle vilja starta med affiliates idag. Låter det rimligt att efter ca sex månader drar in 5000/månad om jag gör detta på heltid.
Vi antar här att man är insatt i SEO/webbutveckling osv.
|
Jag går inte in på detaljer, men helt generellt skulle jag säga att det blir lättast, om du har möjlighet att sätta in lite egen kapital (1000-10000 kr). Du sparar en del tid (=pengar), men det finns förstås en risk att det går delvist åt skogen.
Ett alternativ är att du köper en existerande sajt. Fördelen är att du får en existerande äldre domain, kanske lite artiklar och en sajt som rankar i Google åtminstone på någon nivå. Kanske du kan tjäna 20 kr i månaden via Adsense med den sajten - det är praktiskt taget ingenting, men känns bra
Det andra alternativet är att du går in på e-mailmarknadsföring och köper coregs från ett affiliate-nætverk. Åtminstone Euroads, Guava, IQmedier och SmartResponse media gör det, tror jag. Jag känner en del affiliates, som har startat mindre databas på ca 2000 st. Jag tror att Mailchimp är gratis för listor under 2000st mottagare.
Lycka till