Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-18, 03:53 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Jag ställer denna fråga till er alla som sysslar med affiliates, hur svårt är det att dra in en summa på ca 5000 sek/månad via affiliates? Frågan är generell, dvs om jag skulle vilja starta med affiliates idag. Låter det rimligt att efter ca sex månader drar in 5000/månad om jag gör detta på heltid.

Vi antar här att man är insatt i SEO/webbutveckling osv.
Att ha som målsättning att dra in 5000 kr/mån i vinst efter sex månaders heltidsarbete inom ett område som man redan behärskar, skulle jag säga är ett ganska blygsamt mål. Med andra ord så är det fullt möjligt och du borde egentligen sikta högre.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Att dra in 5000 kronor i månaden -- helt passivt -- via affiliatemarknadsföring är enkelt i teorin men svårare i praktiken enligt mig.
Att skapa sig en "passiv inkomst" via affiliatemarknadsföring är lika omöjligt i teorin som det är i praktiken. Det går inte att ha en passiv inkomst på en marknad där det existerar konkurrens. Det säger sig självt att dina konkurrenter förr eller senare kommer att springa om dig och tillslut ta ifrån alla dina marknadsandelar, i det fall att du sitter passiv. Skulle du hitta en nisch som inte är konkurrensutsatt idag, så kommer den att vara det imorgon.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat