Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Gör bot och bättring i så fall. E-handlare kan inte se in i framtiden eller läsa tankar. Du är tyvärr inte ensam med det där beteendet och det ställer till med stora problem inom e-handeln.
Det kanske inte finns några lagar som säger att du måste höra av dig i det fall att du inte mottagit leverans inom utlovad tid. Men hör kunden av sig direkt, så brukar problemet gå att åtgärda med ett snabbt telefonsamtal till postombudet. Men säger kunden ingenting, så blir det tillslut en stor härva av det - med försvunnet paket, inkassobolag, irriterade kunder och irriterad kundtjänst. Alla förlorar, även om konsumentlagarna skyddar dig från eventuella ekonomiska påföljder.
|
Jo, men glömmer kunden bort beställningen (vilket inte är särskilt konstigt om kunden är stressad och har mycket att göra) så har du samma problem oavsett. Du kommer ALDRIG ifrån att en del kunder beter sig på det här viset och då är det bästa du kan göra att minimera riskerna genom exempelvis kortare fakturatid, faktura och påminnelser via mail etc. Att ha den andra kontakten med en kund efter två månader är mindre aggressivt och kanske ses som vänligare men då får man också räkna med att sådana här saker inträffar.