Ämne: Kund luras
Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-15, 09:05 #10
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 908
Citat:
Ursprungligen postat av chilis Visa inlägg
Hej

Driver e-handel och skickade en påminnelse på obetald faktura till kund. Paketet skickades i början av januari. Skickade påminnelse idag och kund hör av sig och säger att denne inte fått leveransen. Det har skickats med brev så jag kan inte spåra.

Så jag frågar henne då: Varför har du inte hört av dig tidigare?
Hon svarar: Jag hörde ju av mig när jag fick fakturan!
Jag: Via mail?
Hon: Ja
Jag: Jag kan inte hitta några mail från dig...
Hon: Jag skickade det i samband med att jag fick fakturan...

Till saken hör att jag skickar fakturan i leveransen och aldrig via mail. Busted... Vad gör jag nu?
Är det jag som är trög?
Säger hon inte bara att hon hörde av sig nu när hon fick påminnelsen? Du menar att hon ringde till dig nu och du aldrig fått ett mail av henne?

Inte så konstigt om man som kund inte hör av sig om man köpt något och sedan aldrig får varken vara eller faktura. Skulle jag nog själv lätt kunna glömma bort om det inte var något viktigt, dvs ända tills en påminnelse dyker upp...
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat