Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-15, 08:52 #27
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Politikerna som fattar beslut måste väl ändå ta del av allt material som samlas in genom utredningar och utfrågningar. Jag har svårt att tänka mig att ingen kritik mot denna "cookie-lag" har lagts fram. De läser väl bara sammanfattningen av rapporterna där det antagligen står något i stil med "... kan användas för att lagra personuppgifter ...."

När de fattar beslut så bör de rimligtvis tagit del av alla kända fördelar och nackdelar.

Vad ser du personligen för fördelar med den befintliga lagen som säger att man måste informara om cookies? Vilka är fördelarna med att användarna måste godkänna cookies, som tydligen är på förslag nu? Det går ju redan nu att höja säkerhetsnivån i webbläsaren eller blockera cookies helt for den som känner för det. Allt som behövs är en infomercial i Anslagstavlan på SVT under några veckor så har alla fått chansen att lära sig blockera cookies.
Jag kommenterade inte lagen öht, endast ditt uttalande om politikerna. Jag tror för övrigt lagen handlar ganska mycket om att få vissa grupper av människor att känna sig trygga på nätet, mer så än att undanröja säkerhetshot.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-15 klockan 08:59
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat