Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-13, 21:18 #15
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag har bara två fall där jag helt säkert vet att jag blivit straffad p.g.a. länkbygge.

Det första var en sajt som jag skaffade många länkar från östeuropeiska topplistor till. Den har fortfarande inte riktigt hämtat sig trots att det är över 3 år sedan. Jag har iofs inte gjort så mycket för att rädda sajten.

Sedan har jag en senare sajt som studsat mellan pos 15 och 150-200 under flera månader. Det berodde med största sannolikhet på att jag snabbt länkade till den från ett 30-tal sajter på samma webbhotell/IP/C-nät. Den har dock stabilisterat sig på pos 15 nu efter att jag blandade upp länkarna med sådana från "externa" sajter.
Lätt hänt att man inte orkar ta tag i / kämpa med en sida som inte återhämtar sig tack vare att google är i farten och håller på med alla filter och liknande.

Det enda vi andra kan göra är att ta lärdom utav andras fel (så vida dom vill berätta om de för att hjälpa oss andra SEOare) precis som du gör, för att själva inte råka ut för detta.

T.ex så visste jag inte att man inte skulle fixa hur många inlänkar som helst till ens sida bara för att den är ny, utan att det ska gå någon/några veckor och sidan ska få lite trust samlad hos sig, men detta fick jag reda på i efterhand då jag skaffade ett tiotal länkar till min sida och sidan har ännu idag en liten ostadig placering (men ser ut att gå bättre nu).
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat