Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W
Om du verkligen ska få en rättvis bedömning så ska du ju fråga 20-25st support/helpdesk/it-tekniker och se vad dom har för åsikt, vilket OS som skapar flest supportärenden. Då får du ju ett objektivt svar på vilket OS som skapar minst problem för användaren.
|
HAHA! Det är faktiskt sant till viss mån; det finns inget som skapar så mycket supportärenden som Mac-användare som ska få Mail att fungera. Insställningarna är knasiga och programmet verkar vara rätt buggigt.
Där jag jobbade hade vi en kund som åkte in personligen till kontoret - två gånger - för att Mail hade gjort hans lokala POP3-fil korrupt. Tydligen var det en bugg som var känd av Apple så de gav i sitt supportforum rådet att man helt enkelt skulle skapa om lådan och bli av med alla brev; någon patch fanns inte. Kunden var inte nöjd med svaret men vägrade förstå att felet var Apples ("OS X är felfritt!").
Nu är inte en händelse representativ vare sig för Apple, supportärenden i stort eller ens kunden (som säkert var pressad), men generellt har Johan rätt i att Apple-användare verkar ha fler svårlösta ärenden än andra.