Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-12, 12:00 #5
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W Visa inlägg
Om du verkligen ska få en rättvis bedömning så ska du ju fråga 20-25st support/helpdesk/it-tekniker och se vad dom har för åsikt, vilket OS som skapar flest supportärenden. Då får du ju ett objektivt svar på vilket OS som skapar minst problem för användaren.
HAHA! Det är faktiskt sant till viss mån; det finns inget som skapar så mycket supportärenden som Mac-användare som ska få Mail att fungera. Insställningarna är knasiga och programmet verkar vara rätt buggigt.

Där jag jobbade hade vi en kund som åkte in personligen till kontoret - två gånger - för att Mail hade gjort hans lokala POP3-fil korrupt. Tydligen var det en bugg som var känd av Apple så de gav i sitt supportforum rådet att man helt enkelt skulle skapa om lådan och bli av med alla brev; någon patch fanns inte. Kunden var inte nöjd med svaret men vägrade förstå att felet var Apples ("OS X är felfritt!").

Nu är inte en händelse representativ vare sig för Apple, supportärenden i stort eller ens kunden (som säkert var pressad), men generellt har Johan rätt i att Apple-användare verkar ha fler svårlösta ärenden än andra.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat