Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-11, 23:33 #5
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg
Det jag menar är att man sällan är tillräckligt insatt i något man själv inte använder.

Jag är exempelvis helt fel person att fråga vad som är bra med Windows, inte för att jag använder Mac, utan för att jag inte är insatt i Windows. Däremot kan jag mycket väl svara på vad om fått just *mig* att välja Mac.

Uttalar man sig om något man själv inte är insatt i så blir det lätt bara fördomar, rykten, och gamla erfarenheter.

Att hysa agg mot en tillverkare av elektronikprylar bara för att man själv valt att köpa en annan produkt måste vara bland det löjligaste som finns, och det är tyvärr allt för ofta just där debatten om Mac eller Windows hamnar. Denna brukar oftast drivas på av just personer som inte ens provat det som dom spyr galla över. Det var därför jag gav tipset till alla som är nyfikna på Mac att dom ska fråga Mac ägare.
Hur kan du då svara på vad som är bra med Mac?

Den person som kan svara på frågan är i sådana fall den som använder Mac och PC för två olika anledningar och ser bra och dåliga saker med båda systemen. Men dom människorna är tyvärr extremt få.

Så troligen är personen som inte använder något av det den bästa att fråga om åsikter då han är helt objektiv. Dvs Toyota-ägaren
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat