Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W
Haha, nej det hade faktiskt inget med inlåsningen att göra även om det är ännu en sak som talar emot Apple. Stör mig mest på att appleprodukter generellt sett verka ha en förmåga att ge användarna bryderier vilket i sin tur gör att dom behöver support.
Ta tex Apple Mail som ett exempel, skulle gissa på att kanske 25-30% av våra kunder är appleanvändare, vilket borde göra att dom står för 25-30% av frågorna hur man sätter upp sin mail. Men istället så står appleanvändarna för kanske 75% av frågorna av den typen.
Inget fel i sig att be om support, det betalar man ju för. Det är mest bara lustigt att det är så snedfördelat att "lättanvända Apple" genererar mest support.
|
Nu har ju inte Mail något med iPhone att göra men jag förstår liknelsen

Har dock inte använt Mail någon gång då jag bara kör GMail direkt i webbläsaren istället.
Min bror (använder iPhone) fick en X10 Mini som jobbtelefon nu. Han är inte glad för det kan jag säga

T.ex. behöver han ha tre olika "appar" för sina olika mail-konton. Användarvänligt? Njaa... Dessutom var det ett helvete att ens få in hans mail via exchange. På iFånen gick det som smort däremot, i EN app