Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-08, 14:12 #43
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Jag läste på Kunskapsskolan (friskola) i Norrköping i åttan och nian. Sen på John Bauer-gymnasiet (friskola).

Kunskapsskolan (Finns även gymnasium)
Fritt och bra. Ganska annorlunda skola mot kommunala skolan. Fair med betyg osv. Mestadels bra elever. Den kommunala skolan jag skulle hamnat på annars är helt störd. Båda mina bröder har pluggat där.

Jag tror att det var mer "vettigt" folk på Kunskapsskolan pga. att man var tvungen att söka sig dit. Detta bryr sig inte idioterna om och därför kör de vidare på de skolor de hamnar på. ___ Detta gäller ju då grundskolan ___ Gymnasiet måste man ju söka till i vilket fall som helst så här spelar det mindre roll.

På John Bauer var det mycket blandat folk. Dock väldigt lätt att få bra betyg! Jag har det ganska lätt för mig men jag behövde knappt anstränga mig för att få MVG. Hade MVG i allt när jag gick ut andra året tror jag.

I trean på gymnasiet läste jag kurser på universitetet (tekniskt basår) för att få civ. ing. behörighet senare. Det var MYCKET tuffare än gymnasiet. Där fick man slita en del för betygen kan jag säga

Visst, nu jämförde jag universitet och gymnasie, men ändå! Det är stora skillnader mellan vissa skolor.

Personligen gillar jag friskolor dock
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat