Citat:
Ursprungligen postat av MikaelB
Och om man älskar det man har kan man inte uttala sig om det man inte har?  Den person som inte hyser agg mot PC eller Mac kan möjligtvis svara men dessa människor är otroligt ovanliga tyvärr.
|
Det jag menar är att man sällan är tillräckligt insatt i något man själv inte använder.
Jag är exempelvis helt fel person att fråga vad som är bra med Windows, inte för att jag använder Mac, utan för att jag inte är insatt i Windows. Däremot kan jag mycket väl svara på vad om fått just *mig* att välja Mac.
Uttalar man sig om något man själv inte är insatt i så blir det lätt bara fördomar, rykten, och gamla erfarenheter.
Att hysa agg mot en tillverkare av elektronikprylar bara för att man själv valt att köpa en annan produkt måste vara bland det löjligaste som finns, och det är tyvärr allt för ofta just där debatten om Mac eller Windows hamnar. Denna brukar oftast drivas på av just personer som inte ens provat det som dom spyr galla över. Det var därför jag gav tipset till alla som är nyfikna på Mac att dom ska fråga Mac ägare.