Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-07, 20:48 #25
hejs avatar
hej hej är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
hej hej är inte uppkopplad
Medlem
hejs avatar

Reg.datum: Nov 2009
Jag använde Windows fram till 2007. Då var väl insatt i OS:et, men trivdes så där. Sedan bytte jag till Linux (Ubuntu) på heltid. Gillade det, men tyckte det var för tekniskt och krångligt så fort man ville göra något lite mer avancerat (läs: pilla i terminalen).

Efter ett halvår köpte jag min Macbook och har sedan dess aldrig tittat tillbaks. Jag älskar operativsystemet, programmen, utseendet, själva datorn (hur snygg är den inte egentligen?)

Min Macbook inköptes hösten 2008. Medan den inte klarar av allt lika galant som en ny MBP gör, är den fortfarande snabb (inte segare än när jag köpte den). Fantastiskt. Jag har aldrig stött på en PC som funkar lika bra, om inte bättre, efter 2,5 år. Och det bästa för oss web junkies: min dator sover bara (jag slår igen locket på natten och när jag går/åker till skolan). Så fort jag öppnar locket och skriver in lösenordet är jag uppkopplad. Det går på 2 sekunder.

Du kommer inte bli besviken om du byter, men däremot rekommenderar jag dig att ha ett öppet sinne. Allt är inte lika som i Windows, vissa saker kommer du kanske irritera dig på till en början. Men sedan vänjer du dig och uppskattar de istället.
hej är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat