Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-07, 13:03 #8
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2010
Citat:
Ursprungligen postat av emilv Visa inlägg
RAM-minne från Apple brukar vara svidande dyrt och inte alls följa samma priskurva som resten av marknaden så vill du öka minnet rekommenderar jag att du köper det separat (det är lätt att uppgradera själv och bryter inte mot garantin). På hårddisksidan gäller i princip samma sak men jag tror att det strider mot garantin och är en svårare åtgärd.
Man får byta både HDD och RAM i Macbook Pro utan att bryta mot garantin. Det står utförligt hur man gör det i instruktionsboken. Är kort och gott 10 skruvar för att få bort undersidan, sedan är det fritt fram att meka. Allting sitter i ett lager och är lättåtkomligt. Inte som i en laptop från ex. HP där du har 10 lager med komponenter för att komma åt en hårddisk tex.

Även jag kan rekomendera Macbook Pro om man vill ha en trevlig arbetsdator. Jag har föregående modell, så den har verkligen ingen kraft i sig (en kass core2duo) men fungerar till det jag gör, ircar och kodar. Att den stått emot en luft-tur i bilen och ett glas coca cola över tangentbordet gör mig bara extra nöjd! Även om du väljer att inte köra OS X kommer du inte bli missnöjd över köpet, för en MBP har extremt mycket bättre byggkvalitet än en HP eller Dell. Inge plastdetaljer som knarrar. Fläkten går tyst sålänge man gör normala saker (Alltså inte surfar på webbsidor med mycket flash...) Men fläkten på högsta varv låter ändå tystare och behagligare än mina kompisars Sony Vaio Och Asus (som förövrigt ALDRIG varvar ner, utan går på högsta så fort windows startat)
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat