Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-07, 11:53 #2
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 175
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 175
Det är KöpLagen som gäller företag emellan, du har flera möjligheter att få rättelse enligt den så det är värt att lusläsa den.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900931.HTM

Du kan bla kräva att säljaren avhjälper felet utan kostnad, kräva omleverans, kräva prisavdrag eller kräva att köpet hävs pga fel, vilket som passar dig bäst.

Räkna inte med att få respons bara genom att påtala problemet i största allmänhet i ett mail.

Säg istället exakt vad du kräver. Gör dom inte som du säger, eller är beredda på att ta en dialog och lösa problemet så får du lämna in en stämningsansökan till tingsrätten.

Senast redigerad av Blomsterpassion den 2011-03-07 klockan 11:59
Blomsterpassion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat