Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-05, 19:09 #3
whizzter whizzter är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
whizzter whizzter är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2008
Min första reaktion var att det var galet och en lat manöver av en fd MS anställd som blivit indoktrinerad. Dessutom jobbade jag med Dreamcast utveckling (MS gjorde ett OS man kunde använda) precis innan XBox kom ut och det vet vi ju hur det gick med.

Min andra reaktion var att det ändå fanns vettiga poänger för dom att sammarbeta men jag förstor fortfarande inte varför man slängde teoretiskt vettiga projekt i sopkorgen för att bli en knähund.

Sen köpte min flickvän en N8, och telefonen känns som att åka tillbaka till 2006, om detta var det bästa Nokia kunde få fram så kanske dom låg värre till än man kunde tro. (Fortfarande symbian i kärnan som får konsulter att ta ut dubbel taxa för all huvudvärk.. visst symbian^3 men fortfarande är namnet kvar)

Till sist läste jag denna artikel, tydligen så hade ju hela Nokias utvecklingsavdelningar kraftiga syndrom av NIH och oklara projekt, lite som Apple under 1990 talet fast värre.
http://www.h-online.com/open/feature...e-1194928.html

Så hur det än går så kan detta nog varit bland det vettigare Nokia kunde göra trots allt. Hade dom som många föreslog försökt sig på Android hade deras utvecklare troligen bestämt sig för att skriva om halva OS't av diverse anledningar (Och i jmf med Meego var det nog inte så stor poäng isf eftersom båda ändå hade en vettig linuxkärna).
whizzter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat