Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-03, 02:16 #10
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Peter:

Parkhusen tror jag börjat ta krafttag mot typos o TM på sistone. Antagligen efter påtryckningar, vad vet jag..

Testade parka en domän innehållande "verizon" med CPC på över 5000kr men varken Sedo eller ND ville ta emot den. Vet även att jag för länge sen reggade en domän innehållande Microsoft som parkhusen inte tog emot.

Likväl kan man ju nuförtiden inte ange ett keyword som inte är innehållande i domännamnet, iaf inte hos ND.
T.ex. tleia.se kan inte ha keywordet telia utan bara leia eller nån annan kombination. Annars blir det "gult"(keyword N/A). Visst, det lär väl finnas mindre aktörer som står med öppen famn o tar emot allt de kan tänkas komma över...

---

Vad menar du att det kan finnas för anledningar till att inte ha en 404 som vi ovan nämnde då? .SE har väl redan statistik över anrop som sker mot oregistrerade .se domäner? Om man exkluderar typos lär det ju ändå bli en hel del över, fast det har jag såklart ingen aning om

Tänkte mer att det kanske skulle bättra på er omsättning då det de facto fortfarande finns vissa som skriver in sina söktermer i http fältet och blaffar på ett .se efter ->

Så nån kort mening med att domänen är ledig och .SE loggan kanske är mer säljande än en blank 404a.

Tada - men vadå är inte vackrahundar.se tagen? Då reggar jag den på stört!
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat