Såg den för en lite stund sen. Jag gillade den och den var grymt inspirerande.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Tycker tvärtom att filmen skickar ganska dåliga signaler till barn och ungdomar. Det är ALLTID rent generellt bäst att ägna sig åt skolan först och främst och därefter satsa på en karriär, företag eller vad som. Långt ifrån alla lyckas oavsett hur mycket tid de lägger ner på något.
|
Här håller jag faktiskt inte med alls.
Jag tycker att bland det viktigaste man kan göra som ung är att drömma, sätta upp höga målsättningar och sedan kämpa kämpa och ge allt för att nå dit. Det tror jag är viktigare än och mer utvecklande än att gå i skolan och bara bli en i mängden. Unga borde våga mer och satsa på det de tror på, det finns inget mer utvecklande än att ägna sig åt det man tycker mest om att göra och satsa allt man har på det.
Självklart är det inte alla som lyckas, men skolan finns ju alltid kvar till skillnad från engagemang och idéer(visst finns de kvar men de är sällan lika bra eller nyskapande om du måste vänta flera år på att bli klar med skolan). Det är ju bara sätta sig i skolbänken igen om man inte skulle lyckas, då har man ju i alla fall försökt!