Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-02, 17:46 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av rollex Visa inlägg
Folk som är intressrade av att köpa vet redan hur det ligger till, därför ingen mening med att ta det publik. Och nej, det finns inga andra mål, inte i Sverige, inte i resten av världen heller för den delen.

Skulle min site prövas i rätten, vilket den inte skulle, så skulle jag garanterat gå frikänd, då ägaren av sidan inte kan hållas skyldig till vad som publiceras, då det i Sverige råder yttrandefrihet, och jag har inga upphovsrättskyddade filer på siten. Och det finns ej heller några bevis på att det är just jag som länkar till dessa torrents. Vilket det inte är, utan mina användare gör allting.

Så, kan någon admin vara vänlig att rensa denna tråden på OT svar så vore jag tacksam.
Du påstod att det är lagligt att länka till torrents så det är knappast OT utan högst relevant för eventuella köpare. Lagen om elektroniska anslagstavlor gäller oavsett, du har ALLTID ett visst ansvar oavsett om det är dina användare som står för publicering. Dessutom har din sajt ett enda syfte och det framgår nog ganska tydligt för de flesta jurister om det skulle tas upp i rätten (blir du tillräckligt stor kommer den dagen förr eller senare).