Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-02, 14:49 #1
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 207
Standard Loopia vägrar betala tillbaka prepaid saldo

Hej.
Jag har några gånger tidigare hört skräckhistorier om loopias dålig service men igår kom dagen då jag själv fick se det med egna ögon. Enda anledningen att jag använde loopia var att deras kontrollpanel fungerar bra.

Det började med att jag gjorde en prepaid insättning hos loopia på 2500kr för att köpa ett antal domäner jag vart intresserad av inom en snart framtid. Det handlar alltså om att sätta in pengar på sitt loopiakonto för att betala t.ex. domäner på att smidigt sätt. Några domäner har inte registrerats i det här skedet. Efter några dagar inser jag att jag inte behöver pengar på loopiakontot just nu och försöker ringa supporten för att göra ett återköp eller få pengarna utbetalda alternativt avsluta kontot och då dem utbetalda av den anledningen.

Samtal nummer ett väljer jag ekonomiavdelningen i växeln men efter att ha varit #1 i kön i 25min så lägger jag på. Ringer igen och väljer istället teknisk support och efter 45min väntetid utan svar lägger jag på.

Mailar istället till loopia och får följande svar:

"Då detta är en beställd och betald tjänst har vi ingen möjlighet att göra en återbetalning.

Med vänlig hälsning
XXX XXXX, Ekonomi"

Jag förstår inte vad problemet är då saldot och tjänsten inte använts, inte en krona av detta saldo har använts sedan de sattes in förra veckan.

Jag håller på att få krupp på dom och har frågat dem flera gånger varför dom vill sätta sig på tvären utan svar.

Vad tycker ni om detta? Vad har ni för erfarenheter av loopia?
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat