Visa ett inlägg
Oläst 2011-03-01, 10:35 #26
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Rumänska tiggare skall man inte mata alls, säg gärna till medresenärer som ger pengar. Ge man pengar till Rumänska tiggare, desto större kommer problemet att bli med dem.

Råttor kan signalera till andra råttor vad det finns mat och var de finns gift, Rumänska tiggare har samma egenskaper.

Jag förstår inte varför myndigheterna, inte går ut och varna om denna grupp. Om man inte gör något idag, kommer det bli ett gigantiskt problem om några år.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Tidningen kostar 40 kr. 20 kr går till försäljaren. Upplagan ligger på runt 20-30k ex/månad. Inte så mycket mtp att i alla sådana här diskussioner är det alltid några som säger "jag ger inte pengar till tiggare men jag bidrar till Situation Sthlm/Stadsmissionen/Frälsis/etc" Fast när man kollar på siffrorna bidrar inte de flesta till varken det ena eller det andra.

Tidningen är i alla fall väldigt bra och hade helt klart sålts ännu bättre om den distribuerats i butik. Se upp för rumänska tiggare (ursäkta språket) som plockar upp ex från väntrum, pendeltåg och liknande och försöker sälja den vidare. Kolla alltid att försäljaren har en "auktoriserad återförsäljare"-lapp på sig.

Senast redigerad av klein den 2011-03-01 klockan 10:38
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat