Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-28, 21:04 #7
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av robincox Visa inlägg
På den siten så kopplade jag upp mot databasen en gång med mysql_pconnect, sen behövde jag inte göra annat än att skriva mina sql anrop i koden utan någon form av uppkoppling. Eftersom det bara finns en uppkoppling och en massa sql anrop överallt i koden så måste jag altså koppla upp mot databasen innan varje sql anrop.

Detta skulle i och för sig inte vara så jobbigt eftersom jag använder dreamweaver och kan infoga en uppkoppling innan varje anrop. Slipper jag stänga uppkopplingen efteråt så skulle det underlätta väldigt mycket.
Jag tror du saknar kunskap om vad persistent connections faktiskt är. Skillnaden i ditt script är inga vad gäller antalet anslutningar som måste göras per page load. Normalt sätt ska du inte stänga en anslutning förrän du gjort alla dina queries - oavsett anslutningsmetod. Undantaget är när du har bakgrundsjobb eller liknande som tar väldigt lång tid på sig att slutföras.

I en delad hosting-miljö vet du inte tillräckligt om situationen för att kunna avgöra om persistant connections ger någon som helst fördel eller bara nackdelar. Jag skulle till och med vilja påstå att det _aldrig_ på en sajt i en delad hosting-miljö finns anledning att överväga persistant connections.

Vidare föreslår jag att du skaffar en vettig editor, eller extra verktyg, med en enkel search and replace i filer (google "search and replace in files" borde ge dig en del resultat på de första sidorna). Byter du ut alla pconnect mot connect så får du inga problem alls förutsatt att din sajt inte är extremt ineffektivt skriven i övrigt. Anslutningarna stängs nämligen (som andra redan informerat) så fort ditt script exekverats färdigt.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat