Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Nov 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Nov 2004
|
Det finns ju alla typer av personer, vissa väljer ju friskola endast för det är slappt (mer frihet själv) eller för dom vill ha en dator.
Med största sannolikhet så har du mer möjligheter och friheter på en friskola, där emot krävs det ju att man tar ett större ansvar själv med då.
Så var det ju även på min tid, alla olika typer av folk. Dom som hade intresse och hade kunskaper gick det bra för alla fall dom som jag vet. Sedan fanns ju det ju personer som var totalt hopplösa. Dom vet jag inte vad dom gör idag eller så då men.
Vissa ville ju inte ta sig tid att försöka lära sig kändes det som.
Vi hade bra mat på skolan med, samtidigt som skolan även hade restaurangutbildning med, maten ingick ju självklart.
Dock blev det ofta ändå att man gick och åt på resturang flera dagar i veckan alla fall.
Tyckte det var helt okej dagar, rätt skönt ha en laptop på skolan och kunna sitta dricka kaffe under morgonlektionerna och dagarna. Eller om man gick in till serverrummet och tog sig en kopp kaffe och slö surfade. (Det var lite lugnare miljö i serverrummet ibland)
Och tyckte lärarna var bra så, dom var alla fall rätt unga inte någon gammal antik sak som borde hamna på museum istället.
Sedan var det ju vissa saker som lärarna var missnöjda över, men det handlade mer om saker mellan ägande bolaget av friskolan. Det var ju inget som kom ner officiellt till vanliga eleverna.
Är det så att man får betala för maten i skolan i Göteborg? För en bekant fick betala för maten i den kommunala gymnasiet i Lerum vet jag. Men det var ju som sagt även det en massa år sedan nu.
|