Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-28, 17:37 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Dell XPS Studio 16 med Core i7 QuadCore, 8 Gb RAM, 256 SSD, Win 7 - lätt den snabbast datorn jag haft (kör ju bara bärbara). Problemfri.

Sitter med en Air 11-tums ibland också, men den är ju för hopplös... Kanske jag som är för inbiten i Windows, men den verkar slö jämfört med min XPS och dessutom klen disk, klen RAM och framför allt ingen bakgrundsbelysning på tangentbordet.
Jämförelsen är väl inte bättre än att jämföra en EEE laptop med din XPS, annars hade inte macbook pro eller macbook funnits. Jämför man olika segment blir det konstigt att jämföra samma egenskaper. Sen är förvisso macbook air, som mac i allmänhet, dyrare för samma prestanda.

Annars är min betygsättning av min nya MBP ungefär likadan som din om Dell xps studio. Känns väldigt kvick och allt bara funkar jämfört med bluescreens, ominstallation av externa enheter, krånglande skärmar osv som jag haft på alla windows-laptops jag använt. Skulle inte hela kontoret använt MBPs skulle jag nog ändå valt en Windows-dator och som vanligt plågats av att jag faktiskt vill använda Linux men det alltid är några smådetaljer som krånglar så mycket - men det skulle vara mest för att jag inte gillar Apples affärsmodell ("Be evil. But don't make people thing about it.").
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat