Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-26, 12:58 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Standard Akut fråga gällande Domain Mapping (Wordpress)

Hej! Driver som bekant en bloggtjänst byggd på Wordpress, och nu har jag konfigurerat Domain Mapping som tillåter koppling utav riktiga domännamn till specifika bloggar. T.ex ollesblogg.se.

Jag har lyckats få till Domain Mapping, men här tar det stopp.

Jag har ett domännamn som ska kopplas till en speciell blogg, och jag fyllde i bloggens ID samt domän där man skulle. Dock kommer man till en 404 sida när man besöker domänen, och inte till bloggen.

Det finns ett antal inställningar för Domain mapping och det är antagligen här jag har gjort fel, och nu hoppas jag på er hjälp.

Så här står det:

Citat:
Domain Mapping Configuration

As a super admin on this network you can set the IP address users need to point their DNS A records at or the domain to point CNAME record at. If you don't know what the IP address is, ping this blog to get it.

If you use round robin DNS or another load balancing technique with more than one IP, enter each address, separating them by commas.

Server IP Address:
If you prefer the use of a CNAME record, you can set the domain here. This domain must be configured with an A record or ANAME pointing at an IP address. Visitors may experience problems if it is a CNAME of another domain.

NOTE, this voids the use of any IP address set above

Server CNAME domain:
The information you enter here will be shown to your users so they can configure their DNS correctly. It is for informational purposes only
Jag har Fsdata. Pingade min domän och fick en IP, angav den. Vid server Cname domain angav jag samma domän som man anger för att koppla en domän till mitt konto på fsdata. www.aname.net.

Vart jag gör fel?

Tacksam för svar!
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat