Nykomling
|
|
Reg.datum: Apr 2009
|
|
Nykomling
Reg.datum: Apr 2009
|
Det här ser bra ut tycker jag. Och Ett par av de siter som listade högt och sedan bara återgav sökreslutatet som en Eniro sponsrad länk har försvunnit. Sökte man på känga fick man en träff som egentligen bara gick till en "sökmotor" för eniro sponsrade länkar så företaget som fick träffen fick alltså betala för besökaren. Har två sådana siter som ser exakt likadana ut som skickar massor med dyr trafik till min hemsida. Jag antar att det är Eniros länkar. Sidorna ser exakt likadana ut alltså och gör man en whois på dem så finns det istort sett ingen information att få. Den ena använder dessutom en "felstavning" på en återförsäljare av den typen av produkter som domän.
Med tanke på hur eniros etik och moral ser ut i övrigt med sponsrade länkar skulle det inte förvåna mig ett dugg om det är de som ligger bakom dessa siter heller. Men det är får bli en annan tråd. Har en tvåårig relation med Eniro som jag kommer återge med mailkorrespondens och telefonsamtal från minnet när jag får lite tid över.
Men som kontenta så jublar jag över googles ändringar såhär långt
|