Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-25, 15:24 #10
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Citat:
Ursprungligen postat av akelagercrantz Visa inlägg
Men vad kan man som webmaster göra menar du för att minska deras makt? Jag tycker snarare att det är användarna ( innefattar även mig själv ) som ger dem deras makt.

Visst har man kanske inget att frukta om man håller sig till deras regler, men är inte det definitionen av makt? Du måste hålla dig till reglerna för att få vara kvar i serpen.

Oavsett om de använder makten till bra eller dåligt tycker jag att det är skrämmande med en enskild part som har så stort inflytande på webben.

Lite mer konkurrens bland sökmotorerna skulle jag gärna se, synd bara att de andra ligger så långt efter..
Ja, du har helt rätt, jag menade mer bara att om man har "rent mjöl i påsen" så har man inget att oroa sig för (vad det gäller just det här). Men visst har de total makt över sökresultaten och en närmast total dominans. Tyvärr är det ju helt ofrånkomligt. Om de gör en produkt som är bäst vill folk använda dem och då får de total dominans. Ingen vill ju använda en sugig sökmotor bara för att jämna ut spelfältet. Har ett företag en överlägsen produkt / tjänst får man räkna med att de också får ett monopol.
Syke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat