Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-24, 14:50 #7
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
Vad jag som kund skulle vilja ha är en fast minimikostnad för obegränsade domäner/databaser/e-post och ett standardutrymme, men att webbutrymmet och trafiken utöver det köps i lösvikt. Detta bör kunna ske direkt i kontrollpanelen där jag manuellt kan ange utrymme och trafik i intervaller av t.ex. 1GB eller automatiskt anpassning, där jag bara betalar för det jag använder utöver den fasta minimikostnaden.

Vad jag eftersöker är en mer flexibel webbhotellslösning. Det webbhotell som satsar på en sådan lösning kommer att ha en stor konkurrensfördel.

One size does not fit all.
Generellt sätt satsar de stora webbhotellen på massproduktion, och har allt därefter, sedan finns det mindre specialanpassade webbhotell som jag upplever som flexibla med rimlig affärsmodell på produkter/pris. Sedan finns det några webbhotell som ligger i en zon däremellan. Men man kan nog inte säga att ett webbhotell skulle få större konkurrensfördel och göra som du förslår, för detta skull kräva en oerhört stor kunskap och medvetenhet av den generelle webbhotellskunden, något som saknas. Och för att göra allt mycket svårare för webbhotellskunden är alla webbhotell som översäljer.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat