Eftersom vi har en "country select"-sida (som inte är bra ur fler synvinklar bl a SEO) så har vi ändå försökt att göra den lite bättre nu.
- Alla länkar in till respektive land kommer vara h2-taggar i lokalt språk. Inom 1-2 månader kommer vi lansera nästa land.
- Cambobo kommer att bli en dold h1 "bakom bilden"
Varför "country select"-sida undrar ni kanske?
Vi har inte haft tid att implementera en Geo-IP funktion som automatiskt slussar in användaren till rätt land.
Har läst massor om det här med "country selector workaround for SEO" och förstår varför men undrar ändå hur illa det kan vara i vårt fall?
Vår sajt är inte direkt tung på content i form av text som innehåller de ord som troligtvis en användare söker på. Plus att splash-sidan innehåller de ord på lokalt språk som vi tror är intressant ur ett SEO-perspektiv.
Det som självklart inte kommer med på "country select"-sidan är title- och meta-attribut. Vad väger tyngst egentligen?
Många frågor och önskan om öppen dialog