Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
För övrigt är väl inte syftet med den föreslagna lagen att hindra folk att lägga ut nakenbilder på sina ex - det är ju redan förbjudet och utgör enligt lagstiftningen förtal. Syftet var väl att öka skyddet av integriteten för människor från t.ex. just snokande paparazzis och där tycker jag de där journalisterna ibland platsar ganska bra...
|
Du har säkert rätt. Jag har bara läst om det nya lagförslaget i tidningen och sett något debattprogram om det. Jag kanske fick syftet om bakfoten. Det är inte lätt att veta vad man ska tro när Beatrice Ask öppnar munnen.
Personligen så är jag inte så förtjust i den här typen av program som sänds i följetong. Det är bra med granskande journalistik. Men någon grävande journalistik blir det knappast tal om då man måste leverera ett sensationellt scoop som upprör varje vecka/månad. De hittar någon som är beredd att säga att någon annan är dum och mixar det med lite tuffa kameravinklar och dramatisk musik. Kvalitén på programmen blir mycket ojämn och ibland undrar man om de ens har haft tid att granska sina källor.