Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-20, 19:55 #5
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av webthigern Visa inlägg
@Jan,

Varför är valet så enkelt? Det är just dessa små anledningar jag vill få fram! =)

Det språk vi väljer i början står ju sen inte skrivet i sten. Givetvis kan vi tänka oss att byta om det visar sig att kunderna kräver funktioner som styr oss mot det ena eller det andra. I en webbtjänst så tror jag att man måste vara ganska öppen för teknikförändringar om man inte om 5år vill sitta med en komplex tjänst som bygger på ett språk som ingen använder längre.. Man vet ju aldrig...

För att slänga in en parameter till så vore det bra om språket är enkelt att anpassa för mobila enheter eller smartphones. Men jag antar att det bara är en anpassningsfråga? Har ganska lite med själva programmeringsspråket att göra?
Ni bör undersöka noga och tänka efter väldigt vilken plattform ni ska välja i så fall. Det blir ofta väldigt kostsamt att byta plattform då ni antingen måste göra om mycket, eller integrera systemen med varandra och vara tunga att drifta flera miljöer. Att integrera flera olika system med olika plattformar ökar direkt komplexiteten väldigt mycket i onödan vilket såklart gör att kostnaderna för båda utveckling och drift skjuter i höjden.
Ni vill inte göra något av dessa alternativ om ni inte absolut måste det, så välj rätt direkt!

Så om har ni planer på fler system bör ni inte ta första bästa offert nu och bli låsta till den plattformen. Ta istället en rejäl funderare på vad ni vill ha i framtiden och be någon sakkunnig om råd, gärna en PHP-förespråkare och en .NET-förespråkare för att få en bättre bild.

Senast redigerad av pelmered den 2011-02-21 klockan 00:21
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat