Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas
Naturligtvis, min poäng var att när man väljer domänstrateg så bör man ta en som har stor räckvidd, men framförallt en som har djup och bra koll på domänmarknaden. Frobbit kan registrera i samtliga toppdomäner, Jag är dock fullt medveten om att det finns flera aktörer, men jag gillar Frobbit, och tipsade därför om dem.
|
Samma sak gäller NameISP

Skillnaden är att där har man ett mångdubbelt större företag med ett fräscht gränssnitt där man även snabbt kan få en överblick över vad som gäller för samtliga ccTLD utan att behöva kontakta supporten.
Hur som helst så är det inte själva domänregistreringen som är intressant i diskussionen. Domänstrategi innebär snarare att man analyserar kunden / företaget i fråga i dagsläget, deras ambitioner och mål för framtiden och sedan ger passande förslag på hur deras domänportfölj bör se ut. Man måste således besitta kunskap både om affärer och domäner för att få en bra helhetsbild. Det är en tjänst som nog passar bäst in i sortimentet hos de företag som arbetar med IT-juridik, immaterialrätt etc. så att företaget kan få allt de behöver på en plats vilket ofta sparar både tid och pengar.