Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-15, 20:20 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av phroz Visa inlägg
"Att phroz har varit delaktig i att ta fram listan betyder inte per automatik att techsto inte har rättigheter att sälja den"

Spännande uttalande. Så om du lånar en bil så har du rätt att sälja den?

Jag och en annan tog fram en sajt för några år sen och skapade den här listan - från grunden. techsto kom in efter mig som PHP-utvecklare. Jag ser ganska lätt om den här listan kommer ut nånstans, eftersom det var jag som konstruerade den.
En lista är inte en bil och omfattas av andra lagparagrafer vad gäller äganderätt och nyttjanderätt. En bil är lösöre, en lista/databas är en immateriell tillgång. Din jämförelse kan därför aldrig vara relevant.

Ditt andra stycke är dock högst relevant i sammanhanget. Har techsto stulit listan ifrån en tidigare uppdragsgivare så har han naturligtvis inte rätt att sälja den. Har han stulit listan och är du i så fall hans gamla uppdragsgivare? Eller hur ser er relation ut? Har ni båda varit lika delägare i ett projekt, så spelar det tex mindre roll vem av er som har gjort listan. Lägg bilarna åt sidan och berätta hur det ligger till istället.
Gustav är inte uppkopplad