Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-14, 20:59 #25
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Nu tycker jag att flera kommentarer i tråden skriver saker, utan att tänka klart.

OM du/ni/jag registrerar en domän, så är det banne mig upp till var och en att använda den efter eget huvud.

Att sätta wildcard på en domänadress som används för e-mail, kan heller inte ses som något styggt att göra (enligt mitt sätt att se) - speciellt inte om du använder ett antal funktionsadresser som info@, kontakt@, support@, billing@ @admin@ osv. (Högst troligt är att standardlådor som dessa som främst använts även av tidigare innehavare).

Om det sedan vore så att alla e-mail var rättstavade skulle problemet vara mindre, men det är nästan lika vanligt att folk stavar mailadresser fel som domänadresser.
Därför är wildcard för mail alltsomaftast en nödvändighet. (min erfarenhet iaf)

Sen kan jag ju tycka att man kan påpeka för den, som uppenbarligt felskickade mail är ämnade för att han/hon bör informera sina kontakter tydligare om förändrad adress.
Om det sedan genererar "eftersändning", uthyrning av mailkonton eller annat är nog från fall till fall, men att döma ut och lägga veton mot wildcard tycker jag är helt fel.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat