Citat:
Ursprungligen postat av Undoredoo
Har nu testat Premie Elements och det verkar kunna vara ett alternativ. Visserligen har jag mycket svårt för när de gör gränssnitten samt effekter dummie-anpassade, men det är väl hela idén med Elements-konceptet antar jag.
Däremot kommer jag att bli tvungen att konvertera till rena avi:er trots allt. Det är visserligen möjligt att editera direkt med mina superkomprimerade, högupplösta och H.264-kodade mov:s, men det är långt ifrån praktiskt. Varken Premiere eller min processor tycker att det är speciellt roligt.
Men jag gjorde en testkonvertering till okomprimerad avi, vilket resulterade i stor fil, bra kvalitet och en dator som jobbade mycket bättre vid editering. I'm good to go. Det kanske blir en bump om några månader med det färdiga resultat av musikvideon, om jag är tillräckligt nöjd...
Tack för tipsen så länge.
|
Det man kan göra är att konvertera materialet till lågupplöst när man redigerar, för att sedan byta ut alla filerna till det högupplösta materialet när man är färdigt och ska exportera filmen. På så sätt kan man arbeta obehindrat på en klenare dator.