Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se
Intressant!
Hur delar du ut dem? I vilka sammanhang? Till vilka?
|
Beror lite på målgruppen för korten. Jag gjorde det dels för min egen sajt men även för externa kunder.
För ett lunchcafé som låg lite dåligt delade vi ut korten mellan 10 och 13 på en större gågata i närheten. För sportrelaterade sajter delade vi ut dom efter hockey- och fotbollsmatcher. För en musikrelaterad hade vi ett samarbete med en konsertarrangör i Göteborg och delade ut till alla som kom in på konserten. För en bilrelaterad sajt delade vi ut vid ett köpcentrum som man (nästan) måste ha bil för att ta sig till etc.
Sen om man står i stan på en gågata med väldigt mycket folk så kan man ju solla ut vem man går fram till. Är man bara klar över målgruppen så går det ju att, utan att slöa tid, prioritera dom som matchar. Om man dock BARA vill ge till folk med t.ex. barnvagn så blir det dyrt...
Citat:
Ursprungligen postat av forngren
Fördelen med reklamkort är att de stoppar man i fickan och läser senare, lappar hamnar för det mesta på gatan.
|
Ja precis! Den längsta tiden mellan utdelat reklamkort och användandet av en rabattkod som jag mätt upp är lite mer än 6 månader.