Citat:
Ursprungligen postat av Doctor.Data
Att norr om Gävle är konkurrensen minimal speciellt i Örnsköldsvik. Varför flyttar inte företag till norrland där konkurrensen är minimal?
Min bekant han sitter i Örnsköldsvik och har kunder på löpande band hela tiden just för att det inte finns så många företag som sysslar med att bygga hemsidor åt företag och privatpersoner.
Som dom brukar säga "man får flytta dit jobben finns"
Sen förstår jag självklart att har man samarbete med flera aktörer så kan Stockholm, Göteborg och Malmö vara ett bättre alternativ.
|
Det finns företag i Stockholm och Göteborg som också har kunder på löpande band så enbart detta säger inte särskilt mycket. Man får titta bredare om man ska få någon bild av hur det ser ut "på riktigt". Att det finns mer pengar i storstadsregionerna gör förmodligen att man hellre tar dessa kunder. Det är få större företag som har sina huvudkontor i Norrland. Finns ju dessutom inget som hindrar att man har några kunder i Örnsköldsvik även om man sitter i Stockholm. Vill man expandera så kan det också vara mycket svårt att få tag i kvalificerad personal på mindre orter. Jag propagerar nu absolut inte för att alla företag ska finnas i storstadsregionerna ifall det råkar tolkas på det viset.