Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-09, 01:22 #25
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Sen 1:a november så har motivet att köra utländska bolag minskat rejält.

* Det finns ingen tvingande kostnad för redovisningen/revision längre
* Kapitalkravet har minskat rejält till 50 000 kr
* Registreringskostnaden på 1900 SEK online /2200 SEK på papper är billigt jämfört med många offshore-alternativ (kostnader på $500-$1000 USD är inte ovanligt)
* En nackdel med det engelska LTD bolagen är att man inet vet lika mycket om den engelska bolagslagstiftlingen som den svenska.
* Jag har ingen direkt erfarenhet av engelska bolag, men det är ett etablerat och seriöst alternativ för den som vill starta med liten kapitalinsats. Kan dock verka lite suspekt ur svenssons perspektiv då de inte vet så mycket om utländska bolag i stort.

Om du redan har ett engelskt LTD bolag och inte har direkta slutkundskontakter utan mest kör affärsidé som affiliate eller AdSense så spelar det kanske inte så stor roll, så då är det väl egentligen bara att prova sig fram hur det funkar. Men var noga med att sköta skatter och myndighetskrav p åredovisning och skatteinbetalningar i England, det är trist att få myndigheterna efter sig. Tänk också på att om du fortfarande bor i Sverige så anser svenska skatteverket att både du och ditt bolag ska betala skatt här i Sverige ändå. Det är var man bor som styr var skatten ska betalas inte var bolaget är registrerat. Inom EU är det dessutom öppna spjäll mellan skattemyndigheternas register. Så du kan inet dölja dig eller ditt bolag inom EU.

Men om du har koll på reglerna och följer dem så ska det inte vara några problem.
Kommer ombilda till AB efter mina studier så jag slipper csn reglerna.

Har redan bildat ltd och tänker öppna filial i Sverige. Det blir då som ett svenskt AB och då kommer jag betala svensk moms och skatt.

Behöver inte betala någon i storbrittanien då jag har en egen adress där och kommer alltid ha det fastän jag flyttar till Sverige igen efter mina studier.

Tack så väldigt mycket för dina informativa och bra svar!
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat