Citat:
Ursprungligen postat av Paginas Jakobsson
Tävlingen är säkert över men var inte säker på att trötta TD presenterar resultatet. Jag förstår inte varför de överhuvudtaget kör en tävling när de inte följer upp den kontinuerligt. Syftet från annonsörens sida måste väl ändå vara att få fler kunder genom att vi affiliates slåss om priserna och därmed deltar aktivt. Detta så viktiga moment /incitament försvinner dock eftersom ingen har en aning om sin placering under tävlingens gång (inte ens nu efter att den har slutat). Jämför med Börs-SM och veckovisa resultat. Det gör att många aktivt och löpande arbetar med innehållet i sina portföljer.
Nu kör TD en ny tävling med annonsören Ferratum. Ett stort gäsp! Inte bara för TD:s obefintliga medverkan och intresse, utan mest för att annonsören Ferratum stryker 19 av 20 ansökningar (=sales) i efterhand trots att de alla uppfyller grundvillkoren. Det är väl mer eller mindre statistiskt säkerställt efter lång tid hos Adservice och TD. Själv har jag marknadsfört dem via båda nätverken med samma oacceptabla resultat. Ferratum har missbrukat affiliates under lång tid och det krävs mer än en tävling och löften om guldsegment för att jag ska ta i dem med tång.
|
Risicums tävling har pågått mellan 1.12.2010-31.1.2011 och är nu över. Vinnarna har utsetts och kommer att kommuniceras inom kort via Risicums nyhetsbrev.
Gällande tävlingsprocessen håller vi med om att det kan ha brustit i kommunikationen i vissa fall. Självklart tar vi till oss av er feedback och hoppas på att ni ska se en förbättring inför kommande tävlingar.
Vänligen,
TradeDoubler