Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-06, 18:51 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Jag får ha en liten funderare. Anledningen till att jag inte vill ta och betala AK:et med mina skattade pengar är att jag hellre leker lite med aktier med dem.
Det bästa alternativet för att betala så lite avgifter och skatt som möjligt är alltså att ta 50000 av mina egna skattade pengar istället för apportegendom då jag måste betala 25% skatt på apportegendomen?
Du kan "leka lite aktier" med pengarna i AB:t och du kan då "dölja" eventuella vinster gentemot CSN, det kan du inte om du gör det privat.

Om du skriver in i verksamhetsbeskrivningen att du vill handla med aktier som daytrading (Handel med finasiella instrument) så finns möjlighet att göra schablonartade inkuransavdrag på någon procent, det har du inte som privatperson.

Vad menar du med att du måte betala 25% skatt på apportegendomen? Det känner jag inte till! Apportegendom är likvärdig med insats i kontanter med undantag av att du måste få en värdering och den är normalt på det "begagnade" värdet, alltså ej nypriset och det kan kosta pengar att få en revisor att göra värderingen.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat