Håller med om mycket men det finns en del punkter som är väldigt grå eller helt fel. När det gäller webbshopen i sig så kan det ofta löna sig att ha egen kontroll över serverutrymme och placering istället för att göra sig helt beroende av en extern aktör. Vad gör man när de går upp i rök eller drabbas av ett stort haveri? Det handlar dock om kunskap och resurser.
Designpunkten är helt fel vilket redan påpekats. Det första intrycket (några få sekunder) är extremt viktigt när det gäller internet. Själv handlar jag inte gärna av okända webbutiker som ser ut som hobbyprojekt och det är många som gör på samma sätt. Strunt samma om de sedan sköter sig och kan sina produkter, det vet jag inget om. En snygg och fräsch design skrämmer knappast bort någon.
"Kunden bryr sig oftast inte om priset." Det stämmer möjligtvis för vissa typer av produkter där man är ganska ensam men riktar man sig till en större kundgrupp så stämmer det inte för fem öre. Kan jag få exakt samma sak från annat håll till ett lägre pris så väljer jag självfallet oftast det alternativet. Det är inte service och bemötande som gör att stormarknaderna har fler kunder. När man är liten måste man emellertid konkurrera med annat än pris vilket jag hoppas var det du egentligen menade