Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-05, 23:05 #5
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Ja du kan hålla dig till EF tills du fått ihop tillräckligt cash så du kan bilda ditt AB med kontanter. Du bör då ha ca 60000-70000 i kontanter så du har lite marginal för avgifter (ett AB kostar 1900 att regstrera online och 2200 på papper men du bör ha lite extra cash utöver det). Tänk på att det ska vara skattade pengar som du tagit ut från din "enskilda firma". Du bör ha en rejäl buffert privat förutom detta, vet att det kan vara lite tufft för studenter att få slantarna att räcka så bygg up reserver när du kan.

Tänkockså på att om du tar ut mer pegar än CSN tillåter så är det bättre att samla på sig hela uttaget under ett halvår så det inte påverkar andra halvår. CSN ser bara ett halvår i taget och omdu tar ut 14 Miljoner ett halvår så får du inga CSN pengar under det halvåret, men nästa halvår får du fullt CSN igen... Såna är reglerna så det gäller bara att lära sig hur det funkar.
Tack! Tog reda på att jag får tjäna 51 000 det andra halvåret (1jan till 1jun)

Om jag då har 60 000-70 000 i kontanter som är skattade får jag då betala tillbaka det halvårets csn eller räknas det inte som inkomst då jag investerar det i ab:et?
När jag tänker efter är det väll fortfarande en inkomst så det halvårets csn ryker alltså?
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat