Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-03, 19:04 #1
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Standard Binero har låtit betalda .SE-domäner deaktiveras

Jag har för mig att jag läste en tråd om detta tidigare här på WN - och att någon varnade för att ha sina .SE-domäner registrerade hos Binero, men eftersom det finns så mycket trådar om Binero kan jag inte längre hitta den efter flertalet sökningar här på WN? Tipsa mig gärna om var den finns (om den nu fortfarande finns kvar)?

Hur som helst så vill jag bara åter igen varna för att lita blint på att ha era domäner registrerade hos Binero.


Jag betalade i slutet av November för förlängning av ett större antal .SE-domäner som är registrerade hos Binero. Flera av domänerna har varit registrerade i många år. Jag fick bekräftelse från Binero att domänerna där bl.a. det här stod: "Tack för din betalning!
Det här automatiska e-postmeddelandet är ditt kvitto för betalningen."
- samt en lista på samtliga domäner som jag förlängt.

Trots betalningen och bekräftelsen från Binero på mottagen betalning, upptäckte jag idag att drygt 20-talet av de domänerna som jag valde att förlänga och betala ej har förlängts och står markerade som "Deaktiverade" hos IIS sedan ett par veckor samt har markerats med ett Avregistreringsdatum.

Jag mailade givetvis Binero och bad dem åtgärda detta snarast, och gav exempel på två domäner, men bad dem säkerställa att det inte fanns fler domäner som också var deaktiverade och på väg att avregistreras trots att de är betalda. Efter flera timmar så fick jag slutligen svar från dem "Jag kan inte se att det skulle vara någon annan som inte har förnyats. Beklagar verkligen att de inte har förnyats som de skulle ha gjorts."

Nu är det ju dock så att jag säkert vet att det fanns fler domäner - men dessa hittade uppenbarligen inte Binero trots att jag specifikt påpekat och bett dem om att se över så att det inte faktiskt fanns fler domäner som var på väg att avregistreras.


Om nu inte Binero tar ansvar för det här så borde väl åtminstone IIS ha något regelverk för att Registratorerna måste ta sitt åtagande på allvar för att fortsätta få vara Registrar?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .

Senast redigerad av Marcus den 2011-02-03 klockan 19:07
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat